Tüketici Hakları ve Şikayet
Tüketici Hakları / Şikayet Kurumları, Telefonları, Başvuru forumları
Tüketici Hakları Şikayet |
Tüketici hakları önemli bir konudur bu konu hakkında sizleri bilgilendirmek için bu yazıyı yazıyoruz ve herhangi bir mağduriyetiniz varsa bu konuyu detaylıca okuyarak çözüme kavuşturabileceğinizi ümit ediyoruz. Bu yazımızda geçen tüm şikayet ve başvurular online alışveriş sitelerinden yapış olduğunuz hizmet ve mallar içinde geçerlidir.
Öncelikle tarafları tanıyalım
Tüketici : Ticari veya mesleki olmayan amaçlarla hareket eden gerçek veya tüzel kişidir.
Satıcı : Kamu tüzel kişileri de dâhil olmak üzere ticari veya mesleki amaçlarla tüketiciye mal sunan ya da mal sunanın adına ya da hesabına hareket eden gerçek veya tüzel kişidir.
Özelikle son zamanlarda bir çok tüketici şikayeti alındığını duymaktayız bizden bu konuda yardım isteyen çok kişi oldu bizde elimizden geldiğince yönlendirmelerde bulunduk ve sorunu çözülen bir çok kişiden teşekkür geri dönüşü aldık.
Tüketici hakları kısaca almış olduğunuz mal ve hizmetlerin size taahhüt edildiği gibi çıkmaması sonucu mağdur olmanız anlamını taşır. Bu mağduriyet mal, sağlık ve para kaybınıza yol açtığı gibi sizin değerlerinize de yapılmış psikolojik bir saldırı olarakta değerlendirelebilir çünkü size vaat edilen beklentiler içerisinde almış olduğunuz şeyin, ihtiyacınızı karşılamasını beklersiniz fakat bunun aksi çıkınca kaybetmiş olduğunuz maddi giderin dışında kandırılma duygusu da psikolojinizi etkilemektedir. Gelin hep birlikte şimdi tüketici haklarınıza ve bu hakların ihlal edildiğinde baş vurabileceğiniz şikayet mercilerine bakalım.
Tüketici Haklarının Amacı
Bu hakların amacına ilişkin açıklama aşağıda ki gibi olup 6502 nolu tüketicinin korunması ilişkin kanunun başlıca amaç açıklamasıdır.
Tüketici Hakları Nelerdir?
Her alıcı az çok haklarını bildiğini biliyoruz fakat bunu yüzeysel bilmesinden dolayı satıcılar, alıcıları bir çok sözle telkin ederek haklarını aramalarını engelemekte. Bunun önüne geçip net olarak hakkınızı satıcıya söylemeniz hem işinizi kolaylaştıracaktır hemde bilinçli bir tüketici olarak sizden sonraki alıcılar için satıcıyı dürüstlüğe teşvik edecektir. Bu yüzden bizde sizlere en resmi merciden direk kanunu aşağıda ki linkten sunuyoruz tıklayarak gerekli tüm bilgilere ulaşabilirsiniz.
Aşağıda da pdf olarak tam metini vermiş olduğumuz 28.11.2013 ve 28835 sayılı Resimi Gazetede yayınlanan 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna ilgili detaylara ulaşabilirsiniz.Tüketici Hakları Metni için BURAYA TIKLAYINIZ
Tüketici Haklarına Nasıl Başvurulur ?
Tüketici Hakları Şikayet TelefonlarıAşağıda vermiş olduğumuz Alo Tüketici Çağrı Hizmeti numarasını arayarak direk şikayette bulunabileceğiniz gibi yine bu numaradan istediğiniz bilgiyi edinebilirsiniz. Diğer verdiğimiz şikayet kurumlarına baş vurmadan önce bu numaradan detaylı bilgi almanızı tavsiye ederiz.
Alo Tüketici Hattı : 175
Online Tüketici Şikayet Bildirme
E-Devlet üzerinden tüketici olarak şikayette bulunmak için BURAYA TIKLAYINIZ
E-Devlet üzerinden tüketici şikayeti sorgulamak için Buraya Tıklayınız
Tüketici Hakları ile ilgilenen resmi merci Gümrük ve Ticaret Bakanlığıdır buraya şikayet formu ile baş vurmak isterseniz ve tüketici elektronik imza sahibiyseniz BURAYA TIKLAYINIZ
Tüketici Hakları Şikayet Mercileri
Baş vurmanız gereken yer Tüketici Hakem Heyetidir bu kurumlar eğer ilçelerdeyseniz Kaymakamlık bünyesindedir ve bulunduğumuz yıl itibari ile 2.400 TL alındaki anlaşmazlıklara kadar baş vurulabilir.
Eğer bir ile bağlıysanız Ticaret İl Müdürlüğüdür ve bulunduğumuz yıl itibari ile 3.610 TL altında ki anlaşmazlıklara kadar başvurulabilir
Yukarıda belirtilen ücretlerin üzerinde bir anlaşmazlık söz konusu ise Tüketici Mahkemelerine başvurmak zorunludur fakat bu mahkemeler her ilde bulunmamaktadır bulunduğu iller şöyledir;
Ankara, İstanbul, İzmir Adana, Antalya, Bursa, Samsun, Konya, Mersin ve Kayseri illerinde bu mahkemeler bulunur.
Tüketici hakları ile ilgili merak etiğiniz ve bilgi almak istediğiniz her konuyu bize aşağıdan yorum olarak gönderiniz.
Yorumlar
Yorum Gönder